Hrek : Honda CBR 600RR teszt |
Honda CBR 600RR teszt
sportmotor 2006.03.13. 21:50
Honda CBR600RR teszt |
2005.10.18. |
„A j mg jobb lett!” – ezzel a mondattal kezddik a Honda CBR600RR brosrja. Kvncsiak voltunk, hogy valban jobb lett-e az j modell, vagy csak eme marketinges szlogen szedi ldozatait a vsrlk krben? Annyi biztos, hogy az eld modellt nagyon megszerettk, ha tnyleg sikerlt a Hondnak jobbat alkotnia, akkor nem csaldhatunk az j, 2005-s vltozatban sem.
 Erforrs A tavalyi blokk is j volt, prgs meg minden, csak egy kis power hinyzott belle alulrl, ezrt a Honda mrnkei kicsit tfsltk a hajtmvet.
Az j ktlpcss injektornak s a mdostott szelepvezrlsnek hla, most mr nem panaszkodhatunk teljestmnyhinyra sem az als, sem a kzps fordulatszm-tartomnyokban, javtva ezltal az erforrs hasznlhatsgt. A blokk meglepen jl tol egszen alulrl, s a knnyebb dugknak, hajtkaroknak ksznheten nagyon knnyedn, gyorsan forognak ki az egyes fokozatok. A vlt maradt a rgi, ezrt is volt furcsa, hogy az idei modell nem mindig kajlta meg a 3. s 6. sebessgi fokozatokat, amikor kuplung nlkl vltogattunk felfel a Hungaroring clegyenesben. Az eld modell nem csinlt ilyet, s az egyik bartom 2005-s RR-je sem, ezrt n ezt inkbb nem a modell sajtjnak, hanem annak tulajdontottam, hogy a tesztmotor mg jrats volt, s nem volt tl az els olajcsern sem.
Vz, futm, fkek A motoron trtnt legszembetnbb vltoztatsok, az els futmvet illetve az els fkrendszert rintik.
Ell a hagyomnyos villkat, 41mm-es fordtott teleszkpokra cserltk, ami a rugzatlan tmeget hivatott csillaptani, a fkrendszert pedig radilisan szerelt 4 dugattys nyergekre cserltk, a hatkonyabb fkezs s adagolhatsg jegyben.
A hts lengkar knnyebb, ersebb s nagyobb torzis szilrdsg lett, illetve j, beptett rugstagot kapott, ezrt knnyebben karbantarthat.
A vzon 1,5 kg-ot sikerlt sprolniuk a mrnkknek, falvastagsga lecskkent, ugyanakkor szilrdsgt illetve rugalmassgt is sikerlt megrizni.
s hogy ettl a sok vltoztatstl javult-e a gp kezelhetsge?
Nehz megvlaszolni a krdst, annyi biztos, hogy nem lett rosszabb, mint a rgi, ami kivl kanyarstabilitsval, tkletes utcai belltsaival hvta fel magra a figyelmnket. Ez idn sincs mskpp, az utcai belltsokat mintha a magyar utakra talltk volna ki, viszont mg gy sem ajnlanm senkinek a Szentendrei utat, mert a fekvrendrkhz hasonlatos tankcsapdkon nha fel-fel koppant az els villa. Kzton az RR nagyon szpen tartja a kinzett veket, olyan rzst kelt az emberben kanyarodskor, hogy „Dntsed mg btran haver, no para!”. A knyelmes utcai belltsok ltalban a plyra puhnak bizonyulnak, gy volt ez a CBR esetben is, az els villk elfesztsn ezrt rdemes kicsit lltani. Ezenkvl csak elismeren tudunk nyilatkozni a gp kezelhetsgrl, ismt j munkt vgeztek a Honda mszaki szakemberei.
A fk a tavalyi modellen is a kedvencem volt, most sem csaldtam az j radilisan szerelt nyergekben. Nagyon finoman adagolhat, ugyanakkor ha kell, gy lasst, mintha fkezernyt dobtunk volna ki. Intenzv plyahasznlat esetn (ezalatt azt rtem, hogy egymst vltva folyamatos terhels mellett) a fkek kicsit felpuhulnak, mindemellett az erejkbl nem sokat vesztenek. Ezt a problmt fm fkcsvel s msik fkfolyadkkal egyszeren orvosolhatjuk.
Ergonmia A 2005-s modell jdonsgai nem kizrlag a belst tartalmat rintik, hanem nmileg a kls megjelensen is vltoztattak a tervezk. Ez a kozmetikai kezels azonban nem volt valami radiklis, hiszen n csak azutn vettem szre ezeket az aprsgokat, miutn elkerestem az elz vjratrl kszlt fotkat, s a kettt egyms mell tettem ;). Teht, vltozott a fejidom a kt keskeny fnyszrnak, a helyzetjelz lmpnak s az j lgbeml nylsoknak ksznheten, amitl taln kicsit morcosabb lett a kinzete. Ezenkvl rvidebb s vkonyabb lett az ls, knnyebbek lettek az oldalidomok s a kipufog rendszer is. Mivel az elz vjrat valban nehezebb volt konkurencinl, ezrt komoly fogykrba kezdtek az RR-nl, s 2005-re nem kevesebb, mint 6 kilval lett kevesebb a gp tmege, gy mostantl 163 kg-os szraz tmeggel bszklkedhet a masina.
sszegzs A 2005-s CBR600RR csakgy, mint eldje nagyon kellemes benyomst tett rnk. Versenymotoros dizjnjval, kidolgozsi minsgvel, kezelhetsgvel idn tovbb ersti a mrka presztzst. A motor knnyebb, ersebb, javult az erforrs hasznlhatsga, kivlak a fkek, kell ennl tbb? Nem hiszem! |
|